Wazamba Casino – Képzeletbeli helyek és terek

Életünk során előfordulhat, hogy olyan helyzetbe kerülünk, amikor szívesen eltűnnénk egy időre. Nem csupán az épp aktuális tartózkodási helyünkről lépnénk le, talán nemcsak a városból vagy az országból, ahol élünk, hanem egyszerűen kiszakadni, elszakadni egy időre mindentől. Egy másik univerzumba vagy világba lépni, ami védettséget nyújt a jelenlegi életünk történéseivel szemben. Az alternatív univerzumok, az utópisztikus világok elképzelései nem újkeletű gondolatok, hiszen már az antik mitológiákban is fontos helyet foglaltak el ?.

Az antikvitás szakrális helyei és a halottkultusz

Már az antikvitástól kezdődően, az első írásos emlékekből tudhatjuk, hogy a különféle kultúrákban és vallásokban mennyire fontos szerepe volt és van a túlvilágnak és a halottkultusznak. Ezt az életünk végi, vagy életünk meghosszabításának megfelelő világot a legtöbb esetben csodálatos helyként tüntették fel.

Ha csak a keresztény vallásokra gondolunk, a mennyország egy idealisztikus térként van leírva, ahol találkozhatunk minden elvesztett szerettünkkel, ahol béke és megnyugvás van, puha bárányfelhők és napsütés⛅️. A lényeg, hogy látszólagos védelmet nyújtson a halandók számára az való élet viszontagságaival és szenvedéseivel szemben.

A viking kultúrában is erőteljesen jelen volt az idealizált túlvilág-kép, ezt a helyet hívják Valhallának, ami a skandináv mitológiában valami olyasmit jelent, hogy a csatában elesett harcosok terme vagy csarnoka. Láthatjuk, hogy ebben az esetben is az élet meghosszabbításáról van szó, mivel itt a végső csatára készülnek, és ha ez eljön, a harcosok ismét Odin seregében küzdhetnek.

A berberek halottkultusza, illetve az ezek nyomait őrző tárgyi emlékek is azt támasztják alá, hogy sok más törzshöz hasonlóan ők is hittek a túlvilági életben. Az egyiptomiak temetkezési szokásaihoz hasonlatosan, ők is piramissírokba temették az elhalálozott szeretteiket. Ezek pedig a társadalmi státusz és az anyagi javakban való gazdagság tökéletes mércéji és mutatói voltak.

A wazamba törzs esetében sem volt ez sokkal másabb (érdekes amúgy a Wazamba casino névválasztása, lehet ezzel is az anyagi javakban való dúskálást szerették volna hangsúlyozni, minden esetre ötletes). A halottak sírjai egyenes arányosságban voltak az életük során elért társadalmi státusszal és a felhalmozott vagyon mennyiségével. Talán a Wazamba casino is ezt a vonalat szeretné hangsúlyozni szerintem. Vajon számítanak-e a felhalmozott javak?

Az élet valóban véget ér a halál után?

Napjainkban is sokakat foglalkoztató kérdés, azonban erre nem akarjuk és nem is tudnánk megadni a választ. Döntse el mindenki a saját hite, rációja és belátása szerint. A lelki örökéletről semmiképp sem áll módunkban épkézláb véleményt formálni, viszont a taxidermia művészete napjainkra enyhén szólva elgondolkodtató vagy mondhatnánk, hogy aggasztó irányt vett. Mára már szinte bárki számára elérhető ez a dolog, mint bármilyen más szolgáltatás.

Házikedvencünk földi maradványait az idők végezetéig megőrizhetjük, amennyiben úgy döntünk, hogy egy képzett szakemberrel kitömetjük. A belső szervek eltávolítása után, az általuk használt vegyi anyagok és különféle tartósítószerek örökké konzerválni tudják eltávozott kedvencünk fizikai alakját. Hogy ez mennyire etikus, ez már egy másik felvetődő kérdés.

A test tartósítása. Tudomány / etika?

Nem hiszem, hogy létezne olyan ember, aki legalább egyszer ne látott volna egy kitömött vagy más módon konzervált állatot, legyen az egy természeti múzeumban vagy régiségvásáron. A tudomány különféle ágazataiban, főként az biológia és az orvostudomány terén használatos módszer.

Gondoljunk csak a klónozott bárányra, Dollyra, és arra, hogy fizikai testének tartósított változatát mai napig meg lehet tekinteni abban a skóciai múzeumban, ahol halála után ki van állítva. Azt nem tudjuk, hogy a Dolly casino a világszerte ismert bárányról kapta-e a nevét, vagy a híres country-énekesnőről, de bátran lehet összefüggések után kutatni ezen a téren is.

Etikai szempontból a klónozás és a test mesterséges tartósítása is megkérdőjelezhető, de vajon nem egy magasabb rendű, univerzális jó érdekében használjuk ezeket a módszereket? Etikai és morális szempontból igazából bármi megkérdőjelezgető, a szeszesital-fogyasztás, a házasság előtti szexuális élet létesítése, a Dolly casino, különféle politikai, társadalmi vagy vallási nézetek és még hosszan sorolhatnám.

Higgyünk és cselekedjünk bármit, míg nem ártunk másoknak

Az, hogy az ember miben hisz, mit vall és hogyan cselekszik, mindenkinek a saját dolga ?. Talán egyetlen univerzalitás létezik, legalábbis így lenne érdemes élni, mégpedig az, hogy élj úgy, hogy ne árts másoknak. Ha bizonyos politikai vagy vallási nézeteket vallasz, ami számodra bármilyen féle elégtételt ad, akkor tedd ezt, addig, amíg nem gázolsz bele mások lelki világába.

Ha dohányzol, de közben másokra is tekintettel tudsz lenni, ha egy hobbinak hódolsz, ami boldogsággal és elégedettséggel tölt el, ráadásul úgy, hogy másokra ez semmiféle negatív hatást nem jelent, akkor folytasd. Ha szeretsz szalvétát vagy bélyeget gyűjteni, ha érdekel a Dolly casino, az álomfejtés, a horgolás vagy bármi más, akkor csináld, amíg nem ártasz vele a többi embernek.

Talán túl gyakran gondolkozunk a túlvilági életen, anélkül, hogy odafigyelnénk arra az egy életünkre, ami néhány évtizedig itt megadatott nekünk. Teljességgel hidegen hagy bármilyen ritualisztikus temetési szertartás és a világ összes kincse, amit az eltávozott mellé tesznek a sírhelyen, ha egy üres, elpazarolt életet hagy maga mögött.